Szkoła specjalna
Na skróty
Zajęcia edukacyjne
Realizowane przez nas działania edukacyjne ukierunkowane są na zaspokajanie potrzeb rozwojowych i edukacyjnych naszych uczniów . Przy ustalaniu kierunków pracy uwzględniamy osobowość i temperament naszych podopiecznych, kompetencje komunikacyjne i społeczne, zainteresowania, uzdolnienia i opinię samego ucznia adekwatnie do jego możliwości. Dla każdy z uczniów powstaje Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny (IPET), który opracowuje zespół nauczycieli i specjalistów w oparciu o wyniki przeprowadzonej wielospecjalistycznej diagnozy funkcjonalnej dziecka i zalecenia zawarte w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. Rodzice uczniów mają prawo do uczestniczenia w spotkaniach zespołu i w sposób bezpośredni mogą uczestniczyć w procesie planowania pracy edukacyjno-terapeutycznej. IPET podlega monitorowaniu, okresowej ewaluacji i modyfikowaniu. Osią naszych działań edukacyjnych jest wspieranie rozwoju funkcjonowania osobistego i społecznego ucznia.
Temu celowi służą wszystkie, ściśle ze sobą powiązane, rodzaje zajęć:
- funkcjonowanie osobiste i społeczne
- zajęcia rozwijające komunikowanie się
- zajęcia rozwijające kreatywność
- wychowanie fizyczne
- etyka
Zajęcia rewalidacyjne
Zajęcia rewalidacyjne to zajęcia o charakterze terapeutycznym, usprawniającym i korekcyjnym.
Proponowane przez nas zajęcia mają na celu:
- rozwijanie mowy i umiejętności komunikowania się, w tym komunikacja alternatywna i wspomagająca
- usprawnianie sensoryczne oraz integracja czynności zmysłowo-nerwowych: rozwijanie percepcji wzrokowej i
- spostrzegania, rozwijanie percepcji słuchowej (ze szczególnym uwzględnieniem słuchu fonemowego i percepcji dźwięków mowy); usprawnianie czynności zmysłów powonienia, smaku, dotyku oraz kinestezji
- rozwijanie sprawności manualnej
- rozwijanie procesów poznawczych: ćwiczenia pamięci; ćwiczenia koncentracji uwagi; rozwijanie myślenia;
- korygowanie niepożądanych zachowań
- wspieranie w nabywaniu umiejętności czytania, pisania, liczenia
- rozwijanie sprawności psychofizycznej; wzmacnianie kondycji fizycznej
- rozwijanie zainteresowań
- wspomaganie samodzielności osobistej i społecznej
Zajęcia rewalidacyjne i terapeutyczne są integralną częścią pracy edukacyjnej i wychowawczej. Uwzględniają specyficzne potrzeby rozwojowe uczniów i wychowanków oraz ich indywidualne tempo rozwoju.
Proponowane formy zajęć:
- gimnastyka korekcyjna
- logopedia
- muzykoterapia
- logorytmika
- integracja sensoryczna
- trening słuchowy Tomatisa
- arteterapia
- terapia pedagogiczna/ psychologiczna
- planowane w tym roku są zajęcia z zakresu terapii Biofeedback
Zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju
Dla dzieci posiadających opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju organizujemy zajęcia wynikające z zaleceń w niej zawartych.
Proponowane formy zajęć:
- gimnastyka korekcyjna/rehabilitacja ruchowa
- logopedia
- muzykoterapia
- logorytmika
- integracja sensoryczna
- trening słuchowy Tomatisa
- arteterapia
- terapia pedagogiczna/ psychologiczna
- planowane w tym roku są zajęcia z zakresu terapii Biofeedback
- warsztaty i wykłady dla rodziców
Przyjazna dziecku organizacja procesu edukacji
W szkole organizujemy oddziały edukacyjno-terapeutyczne. Liczba uczniów w oddziale wynosi 1-6 uczniów a w przypadku oddziałów "0" ilość dzieci nie może przekroczyć 8 . O doborze uczniów do oddziałów decydują ich potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne. Najważniejszym dla nas kryterium jest dobro ucznia i uzasadnione przekonanie, że są dla niego stworzone najkorzystniejsze warunki, które będą wspomagać jego rozwój. W sposób elastyczny dostosowujemy rodzaje zajęć do aktualnego stanu emocjonalnego i zainteresowań ucznia. W związku z tym możliwe jest czasowe uczestniczenie ucznia w zajęciach innego zespołu oddziału klasowego lub w zajęciach rewalidacyjnych. W każdym z oddziałów zatrudnia się dodatkowo drugiego nauczyciela lub pomoc nauczyciela.
Proponujemy naszym uczniom:
- nietypowe miejsca i uczenie się siebie / fryzjer, poczta, sklep, bank, przychodnia, las, łąka, gospodarstwo
- agroturystyczne itp.
- „myślenie na własny rachunek” /poznanie nowych potraw, które sami przygotowujemy, poznawanie urządzeń nieznanych
- dzieciom, poznawanie ciekawych ludzi, obiektów i../,
- otwartość na nowe/nieznane
- humor, żart i prowokacje w sztuce, muzyce, tańcu
Kontakt
Telefon: 533 921 950
Adres: ul. Wojrowicka 58, Wrocław